sunnuntai 8. syyskuuta 2013

Tulipunaruusut

Tänään sain viimein valmiiksi ensimmäiset sukat Sukkasadon Hillokellariin, eli ensimmäiset kokonaisuudessaan syyskuun aikana tehdyt sukat. Näiden kanssa oli vähän epäonnea, koska olin tällä viikolla pari päivää kipeänä. Torstai iltana tunsin jo, että olen tulossa kipeäksi, mutta puolikuntoisena piti silti sinnillä vääntää ensimmäinen sukka valmiiksi. Ja sitten kun sain itseni parempaan kuntoon, niin huomasin, että ensimmäinen sukka on omituisen leveä ja olinkin unohtanut kaksi paria kiilakavennuksia. Pakkohan se oli purkaa sitten lähes koko jalkaterä. Yritän ottaa tästä opikseni sen, että välillä voisi tajuta ihan vaan levätä jos on kerran kipeänä...

Lopputulokseen olen kuitenkin erittäin tyytyväinen. Ohje on Kardemumman talosta, mutta olen vähän muokannut sitä. Koska Kardemumman ohje on kokoon 37, jouduin lisäämään vähän silmiä kokoon 40 ja samalla lisäsin toisen mallikerran ruusuja sukan varsiosaan. Tässä on siis tehty varsi 58 silmällä.  Lankoina 7-veljestä musta ja punaraidallinen ja puikot kokoa 3,5.




6 kommenttia:

  1. Upeat sukat! Tykkään tuosta värityksestä todella paljon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mäkin tykkään näistä väreistä. Jotenkin nuo raitalangat yksinään ei säväytä, mutta yhdisteltynä muihin väreihin niistä saa upeita.

      Poista
  2. Hienot sukat!Värit on kauniit. :) Itsekkin olen noita sukkia juuri aloitellut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Ja mukavaa neulontaurakkaa sinullekin, tämä oli kyllä tosi miellyttävä malli tehdä.

      Poista
  3. Ihanat ja ihanan väriset sukat :)

    VastaaPoista