maanantai 11. elokuuta 2014

Värihaaste osa 5: ruskeat ja harmaat

Ruskean ja harmaan eri sävyjä on lankalaareihini myös kertynyt aika paljon. Eilisten värien (musta ja valkoinen) tapaan nämäkin ovat neutraaleja, toisten värien kanssa helposti yhdisteltäviä värejä. Etenkin vaalea harmaa ja tumma ruskea ovat mulle mieluisia kirjoneulevärejä.


Oikeassa etureunassa olevaa ruskeaa 7-veljestä on paljon, koska tilasin sitä reilusti tyttäreni tilkkupeittoa varten, kun lanka oli juuri poistumassa markkinoilta enkä halunnut sen loppuvan kesken yhdistelyn. Liikaahan sitä tuli, mutta tuo on hyvä perus-ruskea, josta keksin varmasti jotain muutakin. Novitan uudesta ruskeasta en tykkää ollenkaan niin paljon. Vasemman reunan vaaleanruskeat Alpaca mixit ovat tulossa villatakkiin, joka on jo puikoilla. Oikean reunan tummanruskeat Regiat on tulossa kämmekkäisiin ja sukkiin ja kuvan keskivaiheilla oleva Dropsin Lace on tulossa hartiahuiviin.

Vielä yksi väri jäljellä värihaasteesta. Alkuperäisen haasteen löydät KnitCrochetatorista.

2 kommenttia:

  1. Kunnioitettava läjä lankoja. :) Itsellänikin on eniten ruskeaa ja harmaata jemmoissa, kun ne ovat kuitenkin aika neutraalit värit. Varsinkin harmaata tulee käytettyä paljon ja se kyllä näkyy jämäkerien määrässä.

    VastaaPoista
  2. Mä olen löytänyt harmaan ihanuuden ihan muutama vuosi sitten. Silti mulla ei ole sitä kovinkaan paljoa jemmassa. Jännä, koska toista mun lempparia, pinkkiä, on sitten enemmänkin :D

    VastaaPoista